АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ПОБУДОВА ТЕКСТУ ВІД НИЗУ ДО ВЕРХУ

Читайте также:
  1. Бухгалтерський баланс,його побудова, зміст і оцінка статей.
  2. Бухгалтерські рахунки, їх призначення, функції і побудова
  3. Введення та редагування тексту
  4. Визначення запасу стійкості замкнутих систем за модулем та фазою.Побудова діаграм Боде.
  5. Виклад тексту документів
  6. Вимоги до тексту документа
  7. Вимоги до тексту документа
  8. ДИСКРЕТНІСТЬ ЖУРНАЛІСТСЬКОГО ТЕКСТУ
  9. Додавання текстури
  10. Доплата за работу в сверхурочное время, в государственные праздники, праздничные и выходные дни.
  11. Загальні вимоги до наукового тексту
  12. Заместитель главного инженера по охране труда, промышленной безопасности и экологии (далее по тексту - заместитель главного инженера по охране труда).

Як правило, в реальній ситуації у журналіста немає часу, щоб досконально продумати ідею, остаточно зробити висновки, викласти факти в струнку й логічну систему. В кращому разі він на рівні інтуїції уявляє, про що саме він хоче розказати. Це не знання, а саме уявлення — більш менш смутний образ кінцевої ідеї. До ідеї на цій стадії творчості ще далеко, та й якою вона стане в остаточному вигляді, ще незрозуміло.

Ця ситуація зазвичай лякає молодого журналіста, примушуючи його переживати творчі муки у пошуках правильної тональності, точки зору й структури. Гірше всього, що саме на цій стадії роботи хочеться придумати заголовок, який все зв'язав би воєдино, був ємким, точним і красивим. Легко зрозуміти, що це рішуче неможливо і потрібно чинити якось інакше.

22.3.1. Особливості мислення. Варто пам'ятати кілька важливих обставин, пов'язаних не стільки із специфікою журналістики, скільки з особливостями нашого мислення:

— наше мислення не завжди здатне з самого початку побудувати цілісне уявлення про проблему, слідувати спадаючій структурі переверненої піраміди, але легко справляється з цією задачею на локальних аспектах, в рамках одного або двох абзаців;

— будь-яке письмове викладення проблеми наближає нас до позитивного результату, оскільки хоча і фрагментарно, але ефективно вибудовує по правильній структурі окремі елементи неусвідомленої в цілому проблеми;

— слід довіряти інтуїції, покладаючись на спогади, досвід і здоровий глузд, висловлюючи на папері ще до кінця несформований задум, нехтуючи невідповідністю об'єму і нечіткістю структури тексту, що вийшов, оскільки це тільки перший етап побудови піраміди.

22.3.2. Довіряйте собі. Слід настроїтися на вдумливу роботу з первинним матеріалом, який вимагає суттєвої переробки і буде лише будівельним матеріалом, з якого вийде остаточний текст. Саме як до заготовки, а не варіанту необхідно до нього ставитися, запасаючись терпінням, увагою й логікою.

І нарешті, потрібно виходити з того, що в результаті копіткої праці вийде дійсно гідний твір, який не тільки оцінить редактор, але й принесе задоволення аудиторії.

22.3.3. Знайдіть найважливіше. Першим кроком побудови піраміди за принципом від низу до верху повинні бути серйозні роздуми над тим, що саме важливо сказати відносно події або проблеми, що описується. Тобто перш ніж писати допоміжний текст, слід подумати, які деталі і обставини, аспекти і факти більш виграшні, значущі, цікаві і т.п.

22.3.4. Пишіть. Коли ми писатимемо текст, необхідний для подальшої роботи по будуванню пірамідальної структури, — тобто робити другий необхідний крок, — дуже важливо зрозуміти, що в результаті ми отримаємо не готовий твір, хай і не дуже досконалий, а попередній матеріал. Як правило, структура такого матеріалу дуже рихла, думки між абзацами мало пов'язані між собою або зв'язок цей неочевидний. Це не так погано, як здається, оскільки зараз ми прагнемо не цілісності всього тексту, а до формулювання його фрагментів.

Текст, що вийшов, частіше за все є неструктурованою або малоструктурованою послідовністю аспектів, які усередині абзаців є цілісними й логічними.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)