АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

ТИЖНІ ВЕЛИКОГО ПОСТУ

Читайте также:
  1. B) вдоль Великого Шелкового пути
  2. D. Принципи виваженості харчування та поступового розширення обсягу харчових предметів, що споживаються
  3. IV курса заносят в этот раздел жалобы, с которыми больной поступил в клинику (жалобы при поступлении)
  4. IV. Определение массы вредных (органических и неорганических) веществ, сброшенных в составе сточных вод и поступивших иными способами в водные объекты
  5. Антропогенные источники поступления в ОС.
  6. Архіви центральних установ Великого князівства Литовського та Речі Посполитої. Литовська та Коронна метрики. Волинська метрика
  7. Аудит учета поступления (принятия) основных средств
  8. б) предполагаются поступления
  9. Безвозмездное поступление нематериальных активов
  10. Безвозмездных поступлений)
  11. Билет 3. Документальное оформление и аналитический учет поступления основных средств
  12. Болезни, обусловленные нарушениями поступления микроэлементов

Перший тиждень Великого посту відзначається особливою суворістю, а богослужіння - особливою тривалістю. В перші чо­тири дні (понеділок, вівторок, середу і четвер) на великому по-вечір'ї читається канон св. Андрія Критського з приспівами до стиха: "Помилуй мене, Боже, помилуй мене".

У п'ятницю першого тижня Великого посту на літургії після заамвонної молитви здійснюється освячення "колива", тобто відва­реної пшениці з медом, в пам'ять св. великомученика Феодора Ти-рона, який надав благотворну допомогу християнам для збережен­ня посту. Візантійський імператор Юліан Відступник у 362 р. на­казав у місті Антиохії таємно окропити кров'ю ідоложертовних тварин усі харчі. Але св. великомученик Феодор Тирон, спалений у 306 році за визнання Христової віри, явився уві сні антиохійсько-му єпископу Євдоксію, відкрив йому таємне розпорядження Юліана і повелів упродовж усього тижня нічого не купувати на ринку, а харчуватися коливом.

У першу неділю Великого посту звершується так зване "Тор­жество православ'я", встановлене царицею Феодорою у 842 р. в пам'ять відновлення шанування св. ікон. У кінці літургії священ­нослужителі чинять молебний спів посередині храму перед ікона­ми Спасителя і Божої Матері, молячись Господу про утвердження у вірі православних християн і про навернення на шлях істини усіх, хто відступився від Церкви. Потім диякон голосно читає Символ віри і виголошує "вічну пам'ять" усім спочилим оборон­цям віри православної, і "довгі літа" (многії літа) - живим.

У Другу неділю Великого посту звершується пам'ять св. Гри­горія Палами, який жив у XIV ст. Згідно з православною вірою він навчав, що за подвиг посту і молитви Господь осяває віруючих благодатним Своїм світлом, яким сяяв Господь на Фаворі. З тієї причини, що св. Григорій розкрив учення про силу посту та мо­литви, й установлено святкувати його пам'ять у другу неділю Ве­ликого посту.

У третю неділю Великого посту за всенічною виноситься після великого славослів'я св. хрест і пропонується для поклоніння віруючим. При поклонінні хресту Церква співає: "Хресту Твоєму поклоняємось, Владико, і святе воскресіння Твоє славимо". Ця пісня співається і на літургії замість "Трисвятого". Церква виставляє в середині Чотиридесятниці віруючим хрест для того, щоб на­ гадуванням про страждання і смерть Господні надихнути та зміцнити тих, хто поститься, на продовження подвигу посту. Св. хрест залишається для поклоніння впродовж тижня, до п'ятниці, коли він після часів, перед літургією вноситься назад у вівтар. То­ му третя неділя і четвертий тиждень Великого посту називаються хрестопоклонними.

У четверту неділю святкується пам'ять святого Іоана Ліствич-ника, який написав твір, де показав сходинки добрих діянь (у ви­гляді східців, або ліствиці), які ведуть нас до Престолу Божого. У четвер на п'ятому тижні відбувається так зване "стояння св. Марії Єгипетської". Життя св. Марії Єгипетської, раніше ве­ликої грішниці, повинно служити для всіх прикладом істинного покаяння і переконати всіх у невимовному милосерді Божому. На ранній у цей день читаються житіє св. Марії Єгипетської і канон св. Андрія Критського, той самий, який читається у перші чотири дні Великого посту. В суботу на п'ятому тижні звершується "По­хвала Пресвятій Богородиці". Читається урочистий акафіст Бого­родиці. Ця служба встановлена у Греції в подяку Богородиці за неодноразове визволення Нею Царгорода від ворогів. У нас акафіст "Похвала Богородиці" читається для зміцнення у вірую­чих надії на небесну Заступницю, Яка, визволяючи від ворогів ви­димих, тим більш готова нам допомогти у боротьбі з ворогами не­видимими.

У п'яту неділю Великого посту звершується богослужіння в пам'ять преподобної Марії Єгипетської. Церква дає в особі Марії Єгипетської взірець справжнього покаяння і, для підбадьорення духовних подвижників, показує на ній приклад невимовного мило­сердя Божого до грішників, що каються.

Шостий тиждень присвячений підготуванню тих, хто постить, до гідної зустрічі Господа з віттям чеснот і до згадувань страстей Господніх.

У суботу на 6-му тижні на ранній і літургії згадується воскре-шення Ісусом Христом Лазаря. Цей день називається Лазаревою суботою. На ранній у цей день співаються воскресні тропарі після "Непорочних": "Благословен єси, Господи, навчи мене заповітів Твоїх...", а на літургії замість "Святий Боже..." співається: "Всі, що в Христа хрестилися, у Христа зодягнулися. Алилуя".

Шоста неділя Великого посту є велике дванадесяте свято, в яке згадується урочистий вхід Господній у Єрусалим на вільні страждання. Це свято інакше називається Вербною (Квітною) неділею, Неділя ваїй. На всенічній після читання Євангелія не співається "Воскресіння Христове...", а читається безпосередньо 50-й псалом і освячуються, молитвою й окроплениям св. води, розбруньковане віття верби (ваїй) чи інших рослин. Освячене віття роздається віруючим, з яким при запалених свічках вони сто­ять до кінця служби, знаменуючи перемогу життя над смертю (воскресіння).

З вечірні у Вербну неділю відпуст починається словами: "Гос­подь, що йде на вільні страждання ради нашого спасіння, Хрис­тос істинний Бог наш..."

СТРАСНИЙ ТИЖДЕНЬ

Страсним тижнем називається останній тиждень перед Пас­хою. Таку назву цей тиждень має тому, що він присвячений спо­минам про останні дні земного життя Спасителя: Його страждан­ня, хресну смерть і погребіння.

Понеділок, вівторок і середа цього тижня присвячені споми-нові про останні бесіди Господа Ісуса Христа з народом та учени­ками.

Особливості богослужіння перших трьох днів Страсного тиж­ня такі: на ранній, після шестипсалмія та "Алилуя", співається тропар: "Ось жених гряде опівночі...", а після канону співається пісня: "Чертог Твій бачу, Спасе мій..." Всі три дні проводиться літургія Ранішосвячених Дарів, з читанням Євангелія. Євангеліє читається і на ранній.

За величчю згадуваних подій усі дні Страсного тижня назива­ються Великими. Особливо зворушливі споминами, молитвами і піснеспівами останні три дні.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)