АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Тема 5. Зовнішній вигляд учителя

Читайте также:
  1. Антиконкурентна поведінка у вигляді зловживання монопольним становищем
  2. Будь-яка зміна електромагнітного поля з часом супроводжується його зміною в просторі – тобто поширюється у просторі у вигляді електромагнітних хвиль.
  3. День учителя. День самоуправления.
  4. ЗОВНІШНІЙ АНАЛІЗ ЗВАЖУВАЛЬНИХ ПРОБ
  5. Зовнішній вигляд
  6. Зовнішній вигляд дистанційного навчального курсу та навігація
  7. Інфологічна модель представляє інформаційні потоки, сутності й зв'язку даної предметної області. Вона може бути представлена у вигляді ER-Моделі й реляційної схеми.
  8. Лабораторна робота №1. Побудова функціональної моделі застосування у вигляді діаграм потоків даних
  9. Оцінювання цегли по зовнішньому вигляду.
  10. ОЩУТИТЕ ЧУВСТВА СВОЕГО УЧИТЕЛЯ.
  11. Працівниками органу внутрішніх справ на підставі ухвали слідчого судді, суду, якою щодо підозрюваного, обвинуваченого обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.
  12. Про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов’язання

Основи мімічної та пантомімічної виразності (3 год.)

План

1. Особистості сприймання зовнішнього вигляду вчителя учнями. Мова міміки і пантоміміки вчителя.

2. Техніка невербальної поведінки вчителя-майстра. Критерії гідної самопрезентації вчителя (невербальний аспект).

3. Робота майбутнього вчителя з удосконалення майстерності невербальної взаємодії.

Література

1. Дідковська І., Шишлова Н. У пошуку себе, або як діловій жінці створити свій імідж / І. Дідковська, Н. Шишлова // Завуч. – 2003. – № 26. – С. 8.

2. Мова тіла вчителя на уроці // Шкільний світ. – 1998. – № 22. – С. 2–3.

3. Основы педагогического мастерства / Под ред. И.А.Зязюна. – К., 1987. – С. 108–113.

4. Основы педагогического мастерства / Под ред. И.А.Зязюна. – К., 1989. – С. 79-85, 97-107.

5. Падалка Г.М. Естетична культура майбутніх вчителів та умови її формування / Г.М. Падалка // Вища і середня педагогічна освіта. – К., 1991. – № 15.

6. Педагогічна майстерність / За ред. І.А.Зязюна. – К., 1997. – С.47–66, 58–60.

7. Педагогічна майстерність / За ред. І.А.Зязюна. – К., 2004. – С. 222–227.

Контрольні питання

1. Як учні сприймають особистість вчителя через його зовнішній вигляд?

2. Поясніть зміст поняття «міміка».

3. Яку роль відіграють очі, м’язи обличчя у спілкуванні вчителя з учнями?

4. Поясніть зміст поняття «пантоміміка».

5. Яке місце займають жести в організації вчителем «процесу керування керуванням» у навчально-виховному процесі?

6. Дайте характеристику техніці невербальної поведінки вчителя-майстра.

7. Визначте критерії гідної самопрезентації вчителя.

8. Яким чином можна вдосконалювати майстерність невербальної взаємодії?

 

Тема 6. Майстерність учителя в керуванні психічним самопочуттям (3 год.)

План

1. Поняття саморегуляції та психологічного налаштовування. Роль психологічного налаштовування як внутрішньої педагогічної техніки вчителя.

2. Психологічна гімнастика в роботі вчителя. Засоби психологічного налаштовування.

3. Засоби керування психологічним станом (музикотерапія, бібліотерапія, працетерапія, імітаційна гра, аутогенне тренування) та можливості їх використання у професійному самовдосконаленні вчителя.

Література

1. Абрамян В.Ц. Театральна педагогіка. / В. Ц. Абрамян. – К., 1996. – С. 117–123.

2. Карнеги Д. Как перестать беспокоиться и начать жить / Д. Карнеги. – К., 1992. – С.38 –48, 173–182, 186–200.

3. Макаренко А.С. Методика організації виховного процесу / А.С. Макаренко // Твори: В 7 т. – К., 1954.- Т.5. – С. 76–80.

4. Педагогічна майстерність / За ред. І. А. Зязюна. – К., 1997. – С. 168–176.

5. Педагогічна майстерність / За ред. І. А. Зязюна. – К., 2004. – С. 215–221.

6. Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві / В.О. Сухомлинський // Вибр. твори: В 5 т. – К., 1976. – Т. 2. – С. 425–432, 456–462.

Контрольні питання

1. Поясніть зміст понять «саморегуляція» та «психологічне налаштовування».

2. Яку роль відіграє психологічне налаштовування у вдосконаленні внутрішньої

педагогічної техніки?

3. Назвіть засоби психологічного налаштовування.

4. В чому полягає сутність психологічної гімнастики?

5. Назвіть засоби керування психологічним станом та можливості їх використання у

професійному самовдосконаленні вчителя.

Тема 7. Особливості образного мислення. Образ у мистецтві театру (3 год.)

План

  1. Науково-теоретичне і художньо-образне мислення в педагогічній діяльності.
  2. Особливості мистецтва театру. «Сценічні почуття» в роботі учителя.
  3. Доцільність використання концепцій «мистецтва переживання» і «мистецтва зображування» у навчально-виховному процесі.

Література

1. Педагогічна майстерність /За ред. І.А.Зязюна. – К., 1997. – С. 84–97.

2. Педагогічна майстерність /За ред. І.А.Зязюна. – К., 2004. – С. 72–81.

3. Станиславский К.С. Собр. Соч.: В 8 т. / К.С. Станиславский. – М., 1954. – Т.2. – С. 216.

Контрольні питання

1. Назвіть особливості образного мислення.

2. Охарактеризуйте науково-теоретичне і художньо-образне мислення. Яку роль вони

відіграють в роботі сучасного вчителя?

3. Які педагогічні дії вчителя наближають його роботу до мистецької дії в театрі?

4. Наведіть приклади доцільного використання концепцій «мистецтва переживання» і

«мистецтва зображування» у навчально-виховному процесі.

Тема 8. Витоки театральної педагогіки (3 год.)

План

1. Театральне мистецтво у вимірах педагогіки.

2. Театральне мистецтво у вимірах психології.

3. Театральне мистецтво у вимірах естетики.

Література

1. Педагогічна майстерність /За ред. І.А.Зязюна. – К., 1997. – С. 97–110.

2. Педагогічна майстерність /За ред. І.А.Зязюна. – К., 2004. – С. 81–91.

3. Станиславський К.С. Работа над собой в творческом процессе переживания / К.С. Станиславський // Собр. Соч.: В 8 т. – М., 1954. – Т.2. – С. 216.

4. Ушинський К.Д. Вибрані пед.твори / К.Д. Ушинський. – К., 1983. – Т.1. – С. 192, 193, 205.

Контрольні питання

1. Чому К. Д. Ушинський розглядав педагогіку як мистецтво?

2. Які головні завдання визначає театральна педагогіка?

3. Яким чином теоретичні здобутки К. С. Станіславського наближають педагогіку до

мистецтва театру?

4. Дайте характеристику психології акторської гри. Яку роль відіграють емоції і почуття в педагогічній діяльності?

5. В чому полягає практичне прикладання естетики в педагогіці?

 

Термін виконання самостійних робіт по модулю: березень.

Форма контролю: перевірка конспекту.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.006 сек.)