АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Основи теорії лінійної перспективи

Читайте также:
  1. VІ. ПРАВОВІ І НОРМАТИВНО – ТЕХНІЧНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
  2. А. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ
  3. Абсолютний рівень цін з позицій кількісної теорії
  4. Азотисті основи як складові компоненти нуклеїнових кислот
  5. АЛГОРИТМ РОБОТИ НАД ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИМИ ЗАВДАННЯМИ З КУРСУ «ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ТРЕНІНГУ»
  6. Альтернативні теорії вартості
  7. Б. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА
  8. багатофакторної лінійної регресії
  9. Біохімічні основи визрівання м’яса
  10. Болонський процес і перспективи розвитку вищої освіти в Україні
  11. Визнання , теорії та критерії держав
  12. Виникнення економічної теорії і основні етапи її розвитку

Мета роботи: вивчення і освоєння законів і методики зображення різних предметів в просторі.

Завдання

1. Вивчити методи просторових побудов на площині.

2. Виконати малюнки геометричних тіл з дотриманням законів лінійної перспективи.

Матеріали і інструменти: олівці різної твердості, папір формату А3 – А4, гумка, кнопки, мольберти.

Література:

1. Пармон Ф.М., Кондратенко Т.П. Малюнок і графіка костюма. – М., 1987. – З. 9 – 19.

2. Секачева А.В., Чуйкина А.М., Піменова Л.Г. Малюнок і живопис. – М., 1983.

3. Тіхонов С.В., Демьянов В.Г., Подрезков В.Б. Малюнок. – М., 1983.

4. Дейнека А. Учитесь малювати. – М., 1961.

 

Методичні вказівки

1. Викладач пояснює основні поняття лінійної перспективи, як виконується перспективне зображення предмету. Студенти можуть заздалегідь ознайомитися із законами лінійної перспективи по літературі [1 – 3].

1.1. Щоб одержати перспективне зображення предмету, необхідно представити площину малюнка прозорої і помістити її між собою і предметом. Контури предмету, обведені на цій прозорій площині, дадуть зображення предмету в перспективі. Воно утворюється точками перетину площини і променем, що йде від наших очей до різних точок предмету.

1.2. До основних елементів перспективного зображення відносяться наступні поняття, зображені на малюнку 6.

Малюнок 6 – Елементи перспективного зображення

1) Точка зору – від очей малюючого. Перш ніж приступити до зображення предмету на листі паперу, необхідно вибрати точку зору, тобто знайти місце, звідки виконуватиметься малюнок з натури. Точка зору і місце знаходження малюючого в процесі малювання повинен залишатися незмінними. Вибрана точка зору встановлює практичний зв'язок

між предметом, що зображається, і малюючим.

2) Наочна площина – горизонтальна площина, на якій розташовуються натура, картина і малюючий.

3) Картинна площина – уявна прозора вертикальна площина, поставлена під прямим кутом до напряму погляду і розташована між предметом, що зображається, і малюючим.

4) Підстава картини – лінія перетину картинної площини з наочною площиною.

5) Площина горизонту – уявна горизонтальна площина, що знаходиться на рівні очей малюючого.

6) Лінія горизонту – лінія перетину картинної площини з площиною горизонту. Лінія горизонту завжди знаходиться на рівні очей малюючого.

7) Промінь зору – це пучок проміння (OA, OB, ОС, OF і т.д.), що прямує від ока до предмету, розходиться від зіниці і утворюючих конус.

8) Головний промінь зору – це промінь зору OР, перпендикулярний до картинної площини.

9) Площина головного перпендикуляра – площина, що проходить через головний промінь зору і перпендикулярний наочній і картинній площині.

10) Головний перпендикуляр РР’ – лінія перетину картинної площини і площини головного перпендикуляра.

11) Головна точка сходу P – перетин головного перпендикуляра з площиною горизонту.

12) Точки віддалення D і D’ – крапки, що знаходяться на лінії горизонту на відстані від крапки Р, рівному головному променю зору РО.

1.3. Перспектива – це уміння бачити наскрізь, бачити крізь щось.

1.4. Поле зору – це простір, охоплюваний оком при погляді, що має один певний напрям. Межі поля зору охоплюють велику частину простору, але найчіткіше око бачить предмет у середині поля зору. Те, що потрапляє в середину поля зору, і повинно бути зображено в перспективному малюнку. Зображення предметів на площині підлегле законам перспективи (малюнок 7).

Малюнок 7 – Перспективне зображення об'ємного предмету

1.5. Паралельні лінії, що йдуть углиб простори, зображатимуться тими, що сходяться в одній крапці, званій точкою сходу. Точок сходу буде стільки, скільки зображається взаємно паралельних ліній. Вертикальні лінії, паралельні картинній площині, завжди розташовуються на картині вертикально.

2. Завершальним етапом роботи є малювання окремих геометричних тіл з дотриманням законів лінійної перспективи.

2.1. Перспективне зображення плоских предметів на картинній площині слідує тим же принципам, тим же законам, що і зображення ліній, оскільки предмет обмежений лініями, кожна точка яких може бути спроектована на картинну площину.

2.2. Малюючи з натури, дуже важливо, особливо при вивченні законів перспективи, так розташувати предмет на горизонтальній площині, щоб біля нього легко можна було позначити лінію горизонту і позначити точки сходу.

2.3. Щоб перспективне зображення відповідало дійсності, необхідно навчитися будувати масштаби ширини, висоти і глибини (малюнок 8 а б).

Малюнок 8 – Масштаби ширини і висоти (а); масштаби глибини (б).

Вправи

Вправа 1. Побудувати куби, розташовані на різних рівнях по відношенню до лінії горизонту (вищі лінії горизонту, на рівні лінії горизонту, під випадковим кутом і у фронтальному положенні). Приклад малювання куба приведений на малюнку 13.

Вправа 2. Намалювати шестигранну призму, що лежить на горизонтальній площині під випадковим кутом до лінії горизонту (малюнок 13).

Вправа 3. піраміду, що лежить на горизонтальній площині (малюнок 13).

Вправа4. Побудувати циліндри, що стоять на горизонтальній площині, розташовані нижче і вище за лінію горизонту (малюнок 14).

Вправа 5. Намалювати конус, що стоїть на горизонтальній площині (малюнок 14).

Результати виконання роботи

Результатом виконання аудиторної і домашньої роботи є виконання 3 – 4 малюнків геометричних тіл в перспективі. Для прикладу на малюнках 9 – 14 приведені особливості зображення предметів в перспективі.

Малюнок 10 – Малювання прямокутника у вертикальному положенні

Малюнок 11 – Малювання прямокутника в горизонтальному положенні

Малюнок 12 – Перспективний напрям горизонтальних ліній куба

Малюнок 9 – Визначення кута нахилу горизонтальних ліній при малюванні з натури

Малюнок 13 – Перспектива об'ємних геометричних тіл

Малюнок 14 – Перспективне зображення тіл обертання

 

Мал.6.

Мал.7.

 

 

Мал.8.

 

Мал.9. Мал. 10.

Мал. 11. Мал.12.

Мал.13.

Мал. 14.

 

Робота № 3


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.006 сек.)