АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Сканери

Для введення у комп'ютер зображень (малюнків, фотографій, тексту тощо) широко застосовуються сканери. Терміни " сканер ", "сканувати" походять від англійського слова scan - переглядати, оглядати. Основним завданням сканера є перетворення зображення у цифровий код для подальшої обробки комп'ютером.

Існує багато моделей сканерів, вони передусім відрізняються механізмом руху зчитувального пристрою (скануючої головки) відносно паперу. Щоб увести до комп'ютера будь-який документ за допомогою найпростішого ручного сканера, потрібно вручну провести скануючу головку по зображенню. Рух скануючої головки автоматизовано у досконаліших моделях сканерів: планшетних та барабанних, планшетний сканер, що також називається настільним, розміщується на столі. Ви кладете аркуш документа під кришку сканера, а скануюча головка рухається відносно аркуша за допомогою спеціального дви­гуна. У сканерах барабанного (або рулонного) типу аркуш документа про­тягується автоматично через пристрій сканера, при цьому зчитування викону­ється нерухомою скануючою головкою.

Перші моделі сканерів були чорно-білими, тобто сприймали лише чорний та білий кольори. Сучасні сканери дозволяють розпізнавати мільярди відтінків. Здатність сканера розпізнавати кольори називається глибиною розпізнавання кольору. Вимірюється гли5ина розпізнавання кольору в бітах, наприклад, чорнобілі сканери є 1-бітними. Сканери 24-бітні (зви­чно планшетні та барабанні) розпізнають 16,7 млн. кольорів, а 32-бітні сканери — 4,4 млрд. кольорів. Зазначений зв'язок між кількістю розпізнаних кольорів та глибиною кольору зумовлений тим, що зображення в сканері подається як набір - пікселів, кожен з яких має свій колір.

Вимірюється роздільна здатність у одиницях dpi. Перші моделі сканери мали роздільну здатність 200 - 300 dpi. Для сучасних планшетних сканерів m величина становить 600 - 1200 dpi й вище, а для сканерів барабанного тим навіть 8000 dpi й більше.

Сканер внаслідок зчитування документа створює файл графічного формату (наприклад, BMP, TIFF, JPEG). Якщо первинний документ містив текст, то файл, отриманий внаслідок сканування, не може бути прочитаний програмою текстового редактора. Необхідно виконати перетворення файла в текстовий формат. Для цього існують спеціальні програми, що називаються програмам оптичного розпізнавання тексту.

Сканер застосовують у роботі з великими масивами текстових документи вони є незамінними у діяльності художників та дизайнерів. Широко використовують сканери й у видавничій діяльності.

Точне введения малюнків і креслень можна виконувати за допомогою дигитайзерів.

 

 

Пристрої виведення інформації служать для виведеннярезультату обробки даних на комп'ютері у вигляді чисел, таблиць, текстів, графіків, малюнків, креслень, зображень, анімації, звуку.

До пристроїв виведення відносяться:

• монітори;

• принтери і плотери;

• звукові колонки та головні телефони (навушники);

• мультимедійні проектори та ін.

Монітори

Основним пристроєм виведення інформації в ПК є монітор. Він слу­жить для відображення на екрані графічної та символьної інформації. У більшості ПК застосовуються монітори на електронно-променевих трубках (ЕПТ), що нагадують кінескопи звичайних телевізорів. Останнім часом дедалі частіше застосовуються переносні та настільні монітори з екранами на рідких кристалах. Вони менші за розмірами і споживають менше енергії, ніж монітори на ЕПТ.

Розглянемо принцип роботи ЕПТ. Електронно-променева трубка має прозорий екран, на внутрішню поверхню якого нанесено люмінофорне покритті Люмінофор може світитися, коли на нього потрапляє пучок вільних електронів Електронна гармата випромінює потік електронів, який проходить через електроди. Ці електроди можуть змінювати напрямок електронів та інтенсивність їх потоку. Внаслідок потрапляння електронів на екран певні точи люмінофора підсвічуються з необхідною інтенсивністю. Так формується зображення Електронний промінь у ЕПТ послідовно висвітлює на екрані рядок за ряд­ом. Цей процес проходження електронного променя називається рядковою розгорткою, а набір рядків, що скануються електронним променем, - растром. Чим ближче розташовані рядки растру, тим чіткішим та якіснішим є отримане зобра­ження. Однак рядки не можуть бути розміщені ближче, ніж відстань між сусід­німи точками люмінофора. Для характеристики якості зображення на екрані вводять роздільну здатність.

Роздільна здатність монітора - це число точок зображення, які відтворюються по горизонталі та вертикалі.

Наприклад, значення роздільної здатності 640 х 480 відповідає 640 рядкам растру, кожна з яких складається з 480 крапок. Можливі й інші стандартні зна­чення роздільної здатності, наприклад 800 х 600, 1024 х 768.

Розмір екрана характеризується довжиною його діагоналі, яка звичайно виражається в дюймах. Існує кілька стандартних розмірів екрана монітора в дюймах: 9і, 14', 15і, 17', 19', 20', 21',... Монітори з невеликим екраном (до 15' включно) використовуються для навчання, а також у домашніх та деяких офіс­них комп'ютерах. Для роботи з графічними видавничими системами потрібен розмір екрана не менше 17', а бажано 21.

Оскільки люмінофор щільно заповнює всю поверхню екрана, відстань між точками люмінофору приблизно дорівнює розміру точки. Розмір точки люмі­нофора у сучасних моніторах змінюється від 0,21 до 0,28 мкм. Чим менший розмір точки, тим якісніше зображення на екрані.

Монітори бувають чорно-білі (монохромні) та кольорові. На кольоровому моніторі є вже не одна, а три електронні гармати, кожна з яких керує своєю системою електродів. На поверхню електродів нанесено люмінофор з трьох базових кольорів (червоного, зеленого та синього), з яких формується кольорове зображення. Кожна з гармат "стріляє" лише по точках люмінофора свого ко­льору. Світло від трьох сусідніх точок різного кольору веде до зорового змі­шування трьох базових кольорів (див. пункт "Змішування кольорів", § 4).

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)