АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

РОЗДІЛ ІІІ. ТЕОРІЯ ВИХОВАННЯ

Читайте также:
  1. XV.5. Теорія водневої перенапруги
  2. Види і принципи екологічної політики. Теорія зовнішніх ефектів
  3. Висновки до 3 розділу
  4. Виховання дітей у східних слов’ян
  5. Виховання й шкільна освіта в державах Стародавньої Греції. Освіта епохи еллінізму
  6. Виховання та навчальна практика у країнах Стародавнього Сходу
  7. Виховання у військовослужбовців бережливого ставлення до військової техніки й озброєння
  8. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана
  9. Виховна робота з педагогічно занедбаними дітьми. Принципи, шляхи і етапи перевиховання важковиховуваних дітей.
  10. ВІДЦЕНТРОВІ ПИЛЕОСАДНІІ СУСПЕНЗІЙНО- РОЗДІЛЬНІ АПАРАТИ (ЦИКЛОНИ)
  11. Вставка розриву сторінки або розділу
  12. Глава 2. ЗАГАЛЬНА ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА НАУКА

 

Клавіатура – клавішний пристрій керування персональним комп'ютером. Служить для введення алфавітно-цифрових (знакових) даних, а також команд керування.
Незважаючи на те, що такі периферійні пристрої, як маніпулятори, комп'ютерні миші, трекбол, світлове перо, планшет одержали широке поширення, але вони не зможуть повноцінно замінити клавіатуру у функціях введення текстової інформації і керування інтерфейсами.

Клавіші поділяються на п’ять груп:

  1. Функціональні клавіші (F1 – F12 – у різних програмах виконують різні функції).
  2. Алфавітно-цифрові клавіші (для введення літер, розділових знаків, цифр, символу пропуск та окремих спеціальних символів).
  3. Клавіші спеціального призначення (розміщені навколо алфавітно-цифрових клавіш і мають певне призначення).
  4. Клавіші керування курсором і клавіші редагування (десять клавіш, розміщених двома блоками: 1. ← ↑ → ↓ — клавіші покрокового переміщення курсору; 2. Home, End, Page Up, Page Down — клавіші керування курсором та Delete, Insert — клавіші редагування).
  5. Додаткова цифрова група клавіш (нагадує клавіатуру калькулятора; його клавіші працюють у двох режимах — введення цифр і математичних знаків та керування курсором – режим обирається клавішею Num Lock).
  6. Індикатори режимів Caps Lock (для переключення режиму введенням великих та малих літер), Num Lock (для переключення режимів цифрової групи клавіш), Scroll Lock (для включення режиму, коли клавіші керування курсором виконують функцію переміщення екрану – на зразок функцій маніпулятора миші).

Характеристики клавіатури:

  • вид клавіатури: проводові (підключаються через порт USB чи спеціальний клавіатурний порт) та безпроводові (містять батарейку та надсилають сигнали приймачу, підключеному до порту USB);
  • кількість клавіш;
  • наявність мультимедійних можливостей;
  • дизайн: розміри клавіш, вид, колір, стиль шрифту тощо;
  • сила натискання на клавіші, їх «звучання»;
  • ергономічність (ступінь зручності, економія часу та енергії при використанні)

Маніпулятори («мишка», джойстик, «трекбол», «тачпед») – призначені для керування ПК.

Миша – пристрій керування маніпуляційного типу. Вона являє собою плоску коробочку з двома-трьома кнопками. Комп'ютерна миша відноситься до числа координатно-вказівних (чи просто вказівних) пристроїв. Існує інша назва пристроїв подібного типу - маніпулятори.

Переміщення миші викликає відповідне переміщення покажчика миші на екрані монітора. Операції за допомогою миші виконується при наведенні покажчика миші на один з об'єктів екрана і натисканні на одну з її кнопок. Будь-яка миша має дві і більш кнопки. Інформація про натискання на ту чи іншу кнопку передається в контролер миші й обробляється операційною системою чи прикладними програмами.

Характеристики:

  • тип – механічна, оптична;
  • роздільна здатність;
  • кількість клавіш;
  • наявність «Scroling» — колеса прокрутки;
  • наявність додаткових кнопок.

Трекбол - це різновид комп'ютерної миші, однак кулька трекбола не доторкається по поверхні, а знаходиться зверху. Таким чином, приводиться в рух не сам корпус маніпулятора, а лише кулька, що дозволяє істотно підвищити точність керування курсором.

Подібно миші, трекбол має або оптико-механічну або оптичну систему.

Оптичні трекболи відрізняються висо­кою чутливістю. Наприклад, в оптичному трекболі технології Marble відсутня система оптико-механічних прийомопередавальних пар - світлодіод/фотодіод. Промінь світла в подіб­ному оптичному трекболі освітлює кульку. Промінь відбивається від поверхні кульки й улов­лю­ється фотоприймачем оптичної сис­теми. Подібний трекбол має дуже високу чутливість, він не сприйнятливий до ушкоджень поверхні кульки, пилу і забрудненню.

Трекбол часто вбудовується в клавіатуру настільного і переносного ПК, а також в інші пристрої (наприклад, накопичувач на компакт-диску і т.д.).

Альтернатива вибору між мишею і трекболом може бути обґрунтована вимогами до точності, а також зручністю роботи. У деяких випадках трекбол дозволяє розширити можливості керування.

Вам може бути зручно керувати кульовим маніпулятором долонею, вказівним або великим пальцем, розташувавши цей пристрій не тільки на столі, але і на пальці руки. Деякі користувачі-лівші також віддають перевагу трекболам (це позв'язано з тим, що миші розраховані на правшів).

У портативних комп’ютерах широко використовуються маніпулятори типу «тачпед» (англ. touch — дотик, pad —, подушечка).
Переміщення пальця по поверхні тачпеда приводить до переміщення вказівника на екрані монітора. Одноразове короткочасне натиснення на площадку тачпеда аналогічне одноразовому натисненню лівої кнопки миші, а подвійне натиснення — подвійному клацанню лівої кнопки миші. Ліва і права кнопки тачпеда виконують ті самі функції, що й відповідні кнопки миші. Існує кілька технологій сенсорних панелей - ємнісного та індуктивного типу.

 

Джойстик (англ. joystick — ручка керування) використовується в ігрових програмах і комп’ютерних тренажерах.
Він має ручку, зміна нахилу якої приводить до зміни положення об’єктів на екрані. У джойстиках враховується не тільки кут нахилу, а й швидкість зміни положення. Вони можуть мати додаткові кнопки керування. Виготовляються джойстики різних моделей і, залежно від видів комп’ютерних ігор або тренажерів, для яких вони призначені, можуть мати вигляд штурвала літака, керма автомобіля в комплекті з педалями, ігрового пульта (GamePad) та інший.

 

Сканер - це пристрiй введення текстової та графiчної iнформацiї в комп’ютер шляхом перетворення її в цифровий вигляд для подальшого викори­стання, обробки, зберiгання чи виведення. Scan (англ.) - уважно розглядати, швидко проглядати.

 

Характеристики:

  • тип – планшетний, ручний, проекційний тощо;
  • розмір зображення, що сканується;
  • роздільна здатність;
  • швидкість сканування;
  • «глибина» кольору;
  • можливість сканування фотоплівки.

1) Ручний — дозволяє зчитувати зображення вибірково і являє собою пристрій, який працює завдяки пересуванню людиною зображення (300 до 800 крапок на дюйм). Наприклад, це сканер штрих-кодів, з яким кожен із нас зустрічався не раз у супермаркетах та інших багатьох магазинах;

2) Настільний:

  • листовий — являє собою пристрій, при якому аркуш із зображенням рухається (простягається) через нерухливий зчитувальний пристрій(від 600 до 1200 крапок на дюйм). Протягом останніх років втратив свою популярність;
  • планшетний — аркуш із зображенням жорстко фіксується, що забезпечує найкращу якість роботи (від 600 до 2400 крапок на дюйм). Є найкращим варіантом для користування у наш час;
  • барабанний — барабан, на якому закріплюється оригінал, що обертається зі значною швидкістю. Зчитувальний пристрій розташовується дуже близько до оригіналу, чим досягається високу якість сканування. Використовується в поліграфії.
  • проекційний — введений документ кладеться на поверхню сканування зображенням нагору, блок сканування знаходиться при цьому також зверху. Переміщається тільки скануючий пристрій. Основною особливістю даних сканерів є можливість сканування проекцій тривимірних проекцій.

Розрізняють сканери ще залежно від здатності вводити кольорові зображення й швидкості введення.

Мікрофон призначений для введення звукової інформації.

Веб камера — це цифрова фотокамера, що може в реальному часі фіксувати зображення, призначені для подальшого передавання через Інтернет. Такі камери транслюють зображення міських вулиць, приміщень, де проходять конференції, тощо.

Графічний планшет, або дигітайзер призначений для ручного введення графічних даних.

Графічний планшет складається з двох основних частин — основи з чутливою поверхнею і спеціального комп’ютерного олівця — стилуса (лат. stylus — стержень для письма). Якщо переміщувати стилус по основі, то на екрані монітора можна отримати графічне зображення. Більшість графічних планшетів відслідковують не тільки переміщення стилуса, а й силу натиснення, що дає змогу отримувати лінії різної товщини.

Під час роботи з чутливим (сенсорним) екраном (розрізняють оптичні, ємнісні, резистивні) введення даних і команд здійснюється дотиком пальця або стилуса до певних ділянок поверхні екрана.

Екран «відчуває», в якому місці відбувся дотик, і передає відповідний сигнал комп’ютеру. Найбільшого розповсюдження сенсорні екрани набули в довідникових пристроях туристичних фірм, міського та міжміського транспорту, в банкоматах, кишенькових персональних комп’ютерах.

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. ТЕОРІЯ ВИХОВАННЯ


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)