АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Розвиток музичної культури в другій половині 19 ст

Читайте также:
  1. II. Розвиток математичних знань.
  2. II. Розвиток математичних знань.
  3. II. Розвиток математичних знань.
  4. II. Розвиток математичних знань.
  5. II. Розвиток математичних знань.
  6. II. Розвиток математичних знань.
  7. II. Розвиток математичних знань.
  8. II. Розвиток математичних знань.
  9. III. Розвиток математичних знань.
  10. III. Розвиток математичних знань.
  11. III. Розвиток математичних знань.
  12. III. Розвиток математичних знань.

Найвидатніша постать в українській музиці другої половини XIX ст.— Микола

Віталійович Лисенко. За тривале творче життя (більш ніж півстоліття) він написав сотні

творів, виступав як піаніст і диригент, займався педагогічною працею, збирав і досліджував

фольклор, вів широку музично-громадську роботу. Лисенко започаткував або

розвинув усі музичні жанри: оперний, симфонічний, кантатно-ораторіальний, хоровий,

камерно-вокальний і камерно-інструментальний. У другій половині XIX ст. на музичному

обрії поряд з Лисеня ком з'явилося багато здібних музикантів, але не всі змогли розвинути

свій талант так повно, як Микола Віталійович. С. Гулак-Артемовський створив

славнозвісну оперу «Запорожець за Дунаєм», М. Вербицький написав ряд хорів і серед

них — монументальну поему «Заповіт» («Завіщанє»), а П. Сокальський — свою першу

оперу «Майська ніч» та кантату «Пир во время чумы», за яку на конкурсі у Петербурзі

отримав другу премію. Поряд з Лисенком на Україні працюють його сучасники — згаданий

уже П. Сокальський, І. Лаврівський, М. Калачевський, А. Вахнянин та інші.

Кожний з них прагне до створення яскравих національних композицій Справжньою

перлиною серед них стала музика до театральної вистави «Назар Стодоля» Т Шевченка —

«Вечорниці», її автор — Петро Іванович Ніщинський (1832—1896).«Вечорниці» — це

вставна сцена до вистави, її виконують як разом з п'єсою, так і окремо. Хор «Закувала та

сива зозуля» побудовано на образних контрастах; динамічні й епічні розділи чергуються з

лірико-пісенними. Сонячним блиском пройняте тенорове соло «По синьому морю»

(четвертий епізод) та світло-лірична інструментальна постлюдія. Обидві ці розділи

написані в до мажорі на відміну від інших — мінорних розділів. «Закувала та сива зозуля»

— яскрава сторінка української хорової музики другої половини XIX ст., справжня хорова

класика.Наприкінці XIX ст. з'являються твори О. Нижанківського, В. Сокальського, М.

Матюка, М. Аркаса і Д. Січинського. А вже на початку XX ст. Лисенко щиро вітає появу

нової когорти українських композиторів — К. Стеценка, Я. Степового, М. Леонтовича, С.

Людкевича.Розвиток професіональної музики на Україні в XIX ст. зосереджується

головним чином у містах, що швидко зростали як політичні і культурні центри. З розкладом

феодально-кріпосницького ладу поміщицькі маєтки втрачали ту роль, яку вони раніш

відігравали в українській музичній культурі. Оркестри, капели, театральні трупи все

частіше виступають у містах. Музичне виконавство з примусової кріпацької праці стає

вільнонайманим — професією. Поряд з поширенням домашнього музикування і

аматорських концертів у містах розвивається професіональне виконавство, дістають

розвиток специфічно міські форми мистецького життя. Відкриваються постійні театри,

збагачується концертне життя, концерти стають доступними для досить широкого кола

відвідувачів.

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)