АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Релігія в контексті політичної історії світу

Читайте также:
  1. I. Основні риси політичної системи України
  2. Антропний принцип Всесвіту
  3. Більшість країн світу мають відкриту економіку.
  4. Боротьба українського народу за національну освіту й рідну мову
  5. В умовах сучасного світу
  6. Визначальні категоріальні характеристики світу
  7. ВИКОРИСТАННЯ ІЛЮСТРАТИВНИХ МАТЕРІАЛІВ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
  8. Висновки для історії критики
  9. Вкажіть частини світу, що були позначені на першому глобусі Бехайма
  10. Гегель про об’єкт і предмет філософії історії .
  11. Глава 28. ПРЕДМЕТ ЗАГАЛЬНОГО ПОРІВНЯЛЬНОГО ПРАВОЗНАВСТВА. ПОНЯТТЯ ТИПУ І ТИПОЛОГІЇ ПРАВОВИХ СИСТЕМ СВІТУ
  12. Греко-римська релігія

Роль релігії як органічної частини інституту держави в Стародавньому Єгипті була настільки величезною, що відокремити «церкву від держа­ви», світську сферу життя від релігійної не видається можливим.

Як і в Стародавньому Єгипті, в містах-державах Месопотамії й пізніших територіальних утвореннях головною фігурою, відповідальною за культову практику й підтримування контактів зі світом богів, був верховний правитель (енсі або патесі), який водночас вважався головним жерцем храму бога — по­кровителя міста, у той час як дружина правителя була головною жрицею храму головної богині міста, а діти — жерцями дітей бо­жественної пари.

Античний світ із його раціоналізмом також зовсім не був вільний від впливу релігії в галузі політики й громадського жит­тя. Оскільки будь-яка визначна подія суспільного життя в умовах полісної культури була водночас подією політичного значення, всі релігійні свята, надто ж такі визначні, як панафінеї або фесмофорії, набували політичної ваги, а блюзнірство чи звинувачення в ньому могли суттєво позначитися на плині важливих історичних подій.

За доби Середньовіччя єдиною силою, що могла забезпечити базис для суспільної єдності теперішнього західного світу, була римо-католицька церква. Таким чином склалася доволі химерна ситуація, в якій суспільство намагалося структурувати себе політично, але на духовно-релігійній основі. І саме в християнській релігії після колапсу античного світу сформувалися уявлення про Європу як про політичну єдність у формі держави-церкви й під назвою «християнський світ». «Співробітництво» «тих, хто моли­ться» (священиків), і «тих, хто ратоборствує» (феодалів, світсь­ких владик), в «органічній» структурі середньовічного соціуму, боротьба «цезарепапізму» (політики підкорення церковних інсти­тутів владно-державним установам) і «папоцезаризму» (імперська політика престолу Св. Петра в Римі), хрестові походи, інквізиція, реформація й контрреформація, християнізація «дикунів» Нового Світу в руслі колонізаційних процесів — це далеко не повний пе­релік прикладів непересічного впливу тієї частини середньовічно­го соціуму, про який британський історик М. Бішоп висловився таким чином: «Церква була більш ніж патроном середньовічної культури; вона була самою середньовічною культурою». Євро­пейська ж цивілізація, попри всі розмови про мультикультурність і секулярний характер культури, все одно залишається християн­ською цивілізацією з огляду на традиційні соціальні норми й офі­ційну мораль (див. нижче).

 


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.002 сек.)