АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

БЛАГОДАТНИЙ ВОГОНЬ ВЕЛИКОЇ СУБОТИ

Читайте также:
  1. Вживання великої літери
  2. Вживання великої літери
  3. Вкажіть вид (види) звільнення особи від кримінальної відповідальності в числі підстав (умов) якого (яких), є вчинення нею злочину невеликої або середньої тяжкості вперше.
  4. Вступ у війну Німеччини, Австро-Угорщини, Росії, Франції, Великої Британії.
  5. ІІІ. Відбір проб харчових продуктів ( великої риби) для бактеріологічного дослідження
  6. Матир-Сва несе Вогонь.
  7. Молодняку великої рогатої худоби та на відгодівлі
  8. ПРО БЛАГОДАТНИЙ ВОГОНЬ НА ГРОБІ ГОСПОДНЬОМУ
  9. Ринок іноземних акцій Великої Британії
  10. Село в період Великої Вітчизняної війни.
  11. Стан і завдання фінансової системи в перші роки Великої Вітчизняної війни.

Схимник о. Никодим зі св. гори Афон, який відвідав Єрусалим у 1958 році, чудово описує у своєму листі ту незвичайну урочистість, яку він спо­глядав під час отримання благодатного вогню.

"У Велику суботу, приблизно о 12-й годині дня, я, грішний схимник Никодим, мав щастя йти з вівтаря храму Воскресіння Христового за Патріархом у хресному шесті при обходженні тричі святої каплиці Ку-вуклії, і побачити те, що рідко кому вдається бачити біля Живоносного Гробу.

Після третього обходження Патріарх (православний грецький Єруса­лимський) зупинився перед зачиненими і запечатаними дверима у Гріб Господній (я тут стояв праворуч біля підсвічника перед Кувуклією, непо­далік, за два кроки від Патріарха).

Патріарха тут роздягли до підризника: зняли з нього митру, сакос і омофор.

Поліція і власті оглянули Патріарха, потім зірвали стрічки з дверей каплиці (Кувуклії), впустили Патріарха всередину каплиці. Разом з пра­вославним грецьким Патріархом впустили й вірменського Патріарха (вірменський Патріарх не брав участі в хресному шесті, а стояв зі своїм народом ліворуч Кувуклії).

І ще кількох впустили усередину каплиці: це ті священнослужителі, які за знаком Патріарха погасять Благодатний Вогонь на ложі Живонос­ного Гробу і заберуть усе з Гробу, що було приготовано для прийняття Благодатного Вогню.

Коли араби з поліції, призначені для винесення обох Патріархів з Бла­годатним Вогнем, увійшли всередину каплиці, за ними зачинили двері.

Як усім відомо, у каплиці два відділення: Притвор Ангела і сам Жи­воносний Гріб Господній - печера.

Всередину печери Гробу входить один лише православний грецький Патріарх, інші ж, з поліцією і вірменським Патріархом, залишаються у притворі ангела і чекають мовчки.

Двері каплиці зачинили, всі замовкли, і запанувала в усьому храмі Воскресіння Христового могильна тиша: всі богомольці мовчки чекають від Господа Благодатного Вогню.

Слід сказати і про приготування Гробу Господнього в Кувуклії: у Ве­лику п'ятницю увечері вогні у всьому храмі й у каплиці гасяться під конт­ролем поліції.

На середину ложа Живоносного Гробу ставиться лампада в підставці, наповнена оливою і з світильнею в поплавку, заправленою, але без вогню.

По краях ложа навколо прокладається стрічка і по всьому ложу роз­кладаються шматочки вати. Так приготована, після огляду поліції, Кувуклія замикається і запечатується. Запечатаний Гріб Господній покоїться до Великої суботи, коли Патріарх впускається в печеру ложа Спасителя для отримання Благодатного Вогню.

Ось Велика субота, Патріарха впустили у печеру Живоносного Гро­бу, і двері за ним зачинені. Тиша цілковита. В самій печері темно, і Патріарх один там у тиші молиться Спасителю... іноді хвилин десять, а іноді й довше. В моєму випадку довелося чекати хвилин 15... І раптом у темряві на ложі Живоносного Гробу розсипаються мов перлинки бла­китно-яскраві, множачись, перетворюючись на синій вогонь, від якого займаються приготована вата, стрічка і лампада: все перетворюється на полум'я Благодатного Вогню.

Патріарх одразу ж запалює свої два пучки свічок і, вийшовши в притвор ангела, дає вірменському Патріархові запалити свої свічки, після чого обидва Патріархи подають в овальні віконечка Благодатний Вогонь богомольцям.

При появі Небесного Вогню, мов вибух грому, лунають вигуки радості і захвату по всьому великому простору храму Воскресіння Христового.

Потім гасять на ложі Гробу Господнього вогонь (він там не обпікає), забирають запалену лампаду і вату зі стрічкою.

Два араби-поліцейські на плечах виносять з Кувуклії блаженнійшого Патріарха, підтримуваного священнослужителями, і швидко несуть його у вівтар храму Воскресіння Христового.

А попереду Патріарха іде один священнослужитель з запаленою лам­падою. Все це так швидко, що тільки дехто біля Кувуклії (каплиці) зміг запалити свої свічки. Я теж не встиг, але постарався приєднатися до на­товпу народу і вслід за Патріархом пройшов у вівтар, де й запалив свій пучок свічок від Благодатного Вогню з рук самого Патріарха.

Схимник Никодим, зі святої гори Афон".

Витяг з листа грецького архимандрита о. Кіріакоса, охоронця Гробу Господнього у святому Єрусалимі, про з'явлення Благодатного Вогню:

"...а що стосується Благодатного Вогню, то ні я, ні хто інший не має права бути у цей час з блаженнійшим Патріархом усередині печери Гро­бу Господнього, крім єпископа вірменського, і той допускається лише у притвор ангела.

Тільки один Патріарх Єрусалимський входить у внутрішню печеру, в якііі знаходиться Живоносний Гріб Господній. Кілька століть тому вірме­нам вдалося одного разу оспорити право отримати Священний Вогонь у печері Гробу. Тоді православним зовсім не було доступу в храм Вос­кресіння Христового, і вони були змушені стояти у дворі. Минув якийсь час, - Патріарх і народ молились у дворі храму, - і Вогонь зійшов з ко­лони, яка біля вхідних дверей. Вірмени ж нічого не дочекалися.

З тих нір нас уже більше не відтісняли від Живоносного Гробу. Ця колона і до цих нір стоїть надтріснута і почорніла.

(Архимандрит о. Кіріакос (підпис), охоронець Живоносного Гробу Господнього, Святий Єрусалим, 10.02.1960".


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)