АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

IX. ВИСНОВОК

Читайте также:
  1. ВИСНОВОК
  2. ВИСНОВОК
  3. Висновок
  4. Висновок
  5. Висновок
  6. Висновок
  7. Висновок
  8. Висновок
  9. Висновок
  10. Висновок
  11. Висновок

Підводячи підсумок всієї історії античної літератури, можна сказати наступне.

Перше, що впадає у вічі при читанні пам'яток античної літератури, - це величезна схильність античних письменників зображати головним чином зовнішній, предметний світ, в порівнянні з чим світ суб'єктивних переживань і світ психічний, безсумнівно, відступають на другий план і багатьох письменників зовсім не цікавлять. Цим антична література різко відрізняється як від середньовічноїлітератури, в основі якої лежить духовне, спиритуалистическое розуміння світу, так і від літератури XVIII і XIX ст., Переважно присвяченій аналізу психічних переживань людини.

У той же час ця духовна обмеженість античної літератури мала своє величезну перевагу. Відволікаючись від поглиблення в суб'єктивну психологію, антична література звертала пильну увагу наматеріальний і тілесний світ і малювала його в максимально красивому і впорядкованому вигляді.

Докласичний і послеклассический періоди античної літератури вже не володіють цим стилем і цією ідеологією в такій мірі, як класичний. Докласичний період характеризується рисами дисгармонії іобразами, властивими первісної міфології. Послеклассический період, або еллінізм, є переважно розкладанням класики. У ньому немає класичної простоти, строгості і немає її принципової ідейності. Тут дуже багато складнощів і психологізму.

Антична література ніколи не вмирала остаточно. Навіть у середні століття, тобто в епоху зовсім іншої суспільно-економічної формації (феодалізм) і релігії абсолютного духу (на противагу земної античності), ми скрізь зустрічаємо то там, то тут античні ремінісценції. Майже на самому початку середньовіччя Карл Великий (VIII ст.) У своїй столиці Аахені засновує Академію, скликаючи для неї вчених з різних країн, тут культивується антична література і пишуться наслідування древнім поетам.

У X ст. саксонська черниця Гросвіта пише латинською мовою комедії, хоча і з християнською тематикою, але з використанням стилю Теренція.

У XII в. грунтується Паризький університет, де викладалося аж ніяк не тільки богослов'я, тут вивчалися латинські автори - Вергілій, Овідій, Горацій, Цицерон. У XI-XII ст. в Провансі, на півдні Франції, де і взагалі зберігалися певною мірою залишки давньоримської культури, співаки любові і пристрасті, так звані трубадури, використовували любовну лірику Овідія.

Протягом всіх середніх століть латинська мова була офіційною мовою літератури, філософії, історіографії, законодавства, школи та церкви. У результаті цього Європа нового часу познайомилася з античністю переважно в її римському подобі.

Античність є для людей Ренесансу ідеалом повної свободи тіла і духу, знаменуючи собою бурхливий ріст індивідуалізму молодої буржуазії з її цілком світської культурою. Перші кроки Ренесансу повні буйної спраги все зрозуміти, все охопити, долучитися до земної мудрості античного світу.

Таким чином, римська література - це органічна сполука універсалізму та індивідуалізму, коли грандіозність, піднесеність, почуття гідності, риторика і динаміка зображення з'єдналися з нещадною тверезістю оцінок, практично діловим і прозаїчним підходом до життя, пристрасністю почуттів і натуралізмом. Все це робило римлян людьми набагато більш тверезими і діловими, ніж були греки, і все це позбавляло їх літературну практику грецької фантастичності, схильності до філософії, поглибленню в нескінченні проблеми духу. Однак це не було у них якимось падінням античної культури. Навпаки, фантастична міфологія, поглиблення в витончену поетичну практику і захоплення філософсько-теоретичною думкою - все це було для них вже пройденим етапом, і їх оригінальність полягала саме в постійному прагненні створювати грандіозні форми в літературі та житті, для яких еллінізм був тільки слабким початком.

Останні століття античного світу є глибоким та органічним шляхом змішування споконвічно грецьких і споконвічно римських елементів, де римська духовна культура діяла анітрохи не менше, ніжкультура грецька.

 

20.

Автором двох епічних поем "Іліада" й "Одіссея" традиційно вважається Гомер. Авторство не доведене, як не доведене і його існування. Він стає легендою вже в античності. Майже всі поліси сперечаються про право вважати себе його батьківщиною. Епічна поезія виникла в 10 столітті до нашої ери, поезія Гомера - рубіж 9 й 8 століття. Це перші письмові твори, з яких почалася європейська література. Швидше за все, це не початок традиції - автор посилається на попередників і навіть включає в текст уривки з поем-попередників. "Одіссея" - Демодок, Фамір Фракійський. Потім на гомерівські поеми з'являються пародії - "Батрахоміомахія" - боротьба жаб і мишей.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)