АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Примітка. У мета-моделі актор є підкласом класифікатора

Читайте также:
  1. Примітка
  2. Примітка
  3. Примітка
  4. Примітка
  5. Примітка
  6. Примітка
  7. Примітка
  8. Примітка
  9. Примітка
  10. Примітка
  11. Примітка
  12. Примітка

У мета-моделі актор є підкласом класифікатора. Актори можуть взаємодіяти з множиною варіантів використання і мати множину інтерфейсів, кожний з яких може представляти особливості взаємодії інших елементів з окремими акторами.

Актори використовуються для моделювання зовнішньої по відношенню до проектованої системи сутності, яка взаємодіє з системою і використовує її як окремих користувачів. Акторами можуть виступати інші системи, підсистеми проектованої системи або окремі класи. Важливо розуміти, що кожний актор визначає деяку узгоджену множину ролей, в якій можуть виступати користувачі даної системи в процесі взаємодії з нею. У кожний момент часу з системою взаємодіє цілком певний користувач, при цьому він грає або виступає в одній з таких ролей. Наочний приклад актора – конкретний користувач системи зі своїми власними параметрами аутентифікації.

Будь-яка суть, яка узгоджується з подібним неформальним визначенням актора, є екземпляром або прикладом актора. Для модельованої системи акторами можуть бути як суб'єкти-користувачі, так і інші системи. Оскільки користувачі системи завжди є зовнішніми по відношенню до цієї системи, то вони завжди представляються у вигляді акторів.

Оскільки в загальному випадку актор завжди знаходиться поза системою, його внутрішня структура ніяк не визначається. Для актора має значення тільки його зовнішнє подання, тобто те, як він сприймається зі сторони системи. Актори взаємодіють із системою за допомогою передачі і прийому повідомлень від варіантів використання. Повідомленням є запит від актора сервісу системи й отримання цього сервісу. Ця взаємодія може бути виражена за допомогою асоціацій між окремими акторами і варіантами використання або класами. Окрім цього, з акторами можуть бути зв'язані інтерфейси, які визначають, яким чином інші елементи моделі взаємодіють із цими акторами.

Два і більше актора можуть мати спільльні властивості, тобто взаємодіяти з одним і тим ж варіантом використання однаковим чином. Така спільність властивостей і поведінки представляється у вигляді відношення узагальнення, що розглядається нижче, з іншим, можливо, абстрактним актором, який моделює відповідну спільність ролей. Множина відношень, які можуть бути присутніми на діаграмі варіантів використання, буде розглянута нижче в цьому розділі.

18.3. Інтерфейси

Інтерфейс (interface) служить для специфікації параметрів моделі, які видно ззовні без вказівки їх внутрішньої структури. У мові UML інтерфейс є класифікатором і характеризує тільки обмежену частину поведінки модельованої сутності. Стосовно діаграм варіантів використання, інтерфейси визначають сукупність операцій, які забезпечують необхідний набір сервісів або функціональності для акторів. Інтерфейси не можуть містити ні атрибутів, ні станів, ні направлених асоціацій. Вони містять тільки операції без вказівки особливостей їх реалізації. Формально інтерфейс еквівалентний абстрактному класу без атрибутів і методів з наявністю тільки абстрактних операцій.

На діаграмі варіантів використання інтерфейс зображається у вигляді маленького круга, поряд з яким записується його ім'я (рис. 4.3, а). Іменем може бути іменник, який характеризує відповідну інформацію або сервіс (наприклад, "датчик", "сирена", "відеокамера"), але частіше рядок тексту (наприклад, "запит до бази даних", "форма введення", "пристрій подачі звукового сигналу"). Якщо ім'я записується англійською мовою, то воно повинне починатися із заголовної букви I, наприклад, ISecurelnformation, ISensor (рис. 13.3, б).

Рис. 18.3. Графічне зображення інтерфейсів на діаграмах варіантів використання


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.003 сек.)