АвтоАвтоматизацияАрхитектураАстрономияАудитБиологияБухгалтерияВоенное делоГенетикаГеографияГеологияГосударствоДомДругоеЖурналистика и СМИИзобретательствоИностранные языкиИнформатикаИскусствоИсторияКомпьютерыКулинарияКультураЛексикологияЛитератураЛогикаМаркетингМатематикаМашиностроениеМедицинаМенеджментМеталлы и СваркаМеханикаМузыкаНаселениеОбразованиеОхрана безопасности жизниОхрана ТрудаПедагогикаПолитикаПравоПриборостроениеПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРадиоРегилияСвязьСоциологияСпортСтандартизацияСтроительствоТехнологииТорговляТуризмФизикаФизиологияФилософияФинансыХимияХозяйствоЦеннообразованиеЧерчениеЭкологияЭконометрикаЭкономикаЭлектроникаЮриспунденкция

Примітка. Всі діаграми в мові UML зображуються з використанням фігур на площині

Читайте также:
  1. Примітка
  2. Примітка
  3. Примітка
  4. Примітка
  5. Примітка
  6. Примітка
  7. Примітка
  8. Примітка
  9. Примітка
  10. Примітка
  11. Примітка
  12. Примітка

Всі діаграми в мові UML зображуються з використанням фігур на площині. Однак деякі з фігур (наприклад, куби) можуть являти собою двовимірні проекції тривимірних геометричних тіл, але й у цьому випадку вони рисуються як фігури на площині. Хоча найближчим часом припускають включити в мову UML просторові діаграми, у розглянутій версії мови така можливість відсутня.

Таким чином, у мові UML використовується чотири основних види графічних конструкцій:

¨ Значки або піктограми. Значок являє собою графічну фігуру фіксованого розміру й форми. Вона не може збільшувати свої розміри, щоб розмістити всередині себе додаткові символи. Значки можуть розміщуватися як всередині інших графічних конструкцій, так і поза ними. Прикладами значків можуть служити закінчення зв'язків елементів діаграм або деякі інші додаткові позначення.

¨ Графічні символи на площині. Такі двовимірні символи зображуються за допомогою деяких геометричних фігур і можуть мати різну висоту й ширину з метою розміщення всередині цих фігур інших конструкцій мови UML. Найбільше часто всередині таких символів містяться рядки тексту, які уточнюють семантику або фіксують окремі властивості відповідних елементів мови UML. Інформація, що зберігається всередині фігур, має важливе значення для конкретної моделі проектованої системи, оскільки регламентує реалізацію відповідних елементів у програмному коді.

¨ Шляхи, які являють собою послідовності з відрізків ліній, що з'єднують окремі графічні символи. При цьому кінцеві крапки відрізків ліній повинні обов'язково стикатися з геометричними фігурами, що служать для позначення вершин діаграм, як прийнято в теорії графів (див. розділ 4). З концептуальної точки зору шляхам у мові UML надається особливе значення, оскільки вони є простими топологічними сутностями. З іншого боку, окремі частини шляху або сегменти можуть не існувати самі по собі поза утримуючим їхнім шляхом. Шляхи завжди стикаються з іншими графічними символами на обох границях відповідних відрізків ліній. Інакше кажучи, шляхи не можуть обриватися на діаграмі лінією, що не стикається з жодним графічним символом. Як відзначалося вище, шляхи можуть мати як закінчення або термінатора спеціальну графічну фігуру – значок, що зображується на одному з кінців ліній, який є сегментом цього шляху.

¨ Рядки тексту. Служать для подання різних видів інформації в деякій граматичній формі. Передбачається, що кожне використання рядка тексту повинно відповідати синтаксису в нотації мови UML, за допомогою якого може бути реалізований граматичний розбір цього рядка. Останній необхідний для одержання повної інформації про модель. Наприклад, рядки тексту в різних секціях позначення класу можуть відповідати атрибутам цього класу або його операціям. На використання рядків накладається важлива умова – семантика всіх припустимих символів повинна бути заздалегідь визначена в мові UML або служити предметом його розширення в конкретній моделі.

При графічному зображенні діаграм варто дотримуватися наступних основних рекомендацій:

¨ Кожна діаграма повинна служити закінченим поданням відповідного фрагменту модельованої предметної області. Мова йде про те, що в процесі розроблення діаграми необхідно врахувати всі сутності, важливі з погляду контексту даної моделі й діаграми. Відсутність тих або інших елементів на діаграмі служить ознакою неповноти моделі й може вимагати її доопрацювання.

¨ Всі сутності на діаграмі моделі повинні бути одного концептуального рівня. Тут мається на увазі погодженість не тільки імен однакових елементів, але й можливість вкладення окремих діаграм одна в одну для досягнення повноти подань. У випадку досить складних моделей систем необхідно дотримуватися стратегії послідовного уточнення або деталізації окремих діаграм.

¨ Вся інформація про сутності повинна бути явно представлена на діаграмах. Мова йде про те, що, хоча в мові UML при відсутності деяких символів на діаграмі можуть бути використані їхні значення за замовчуванням (наприклад, у випадку неявної вказівки видимості атрибутів і операцій класів), необхідно прагнути до явного вказання властивостей всіх елементів діаграм.

¨ Діаграми не повинні містити суперечливої інформації. Суперечливість моделі може служити причиною серйозних проблем при її реалізації й наступному використанні на практиці. Наприклад, наявність замкнутих шляхів при зображенні відношень агрегування або композиції приводить до помилок у програмному коді, що буде реалізовувати відповідні класи. Наявність елементів з однаковими іменами й різними атрибутами властивостей в одному просторі імен також приведе до неоднозначної інтерпретації й може служити джерелом проблем.


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 |

Поиск по сайту:



Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Студалл.Орг (0.004 сек.)